Zagotovo vam je povsem jasno, kako tesno je obiskanost spletne strani povezana s poslovnimi rezultati. Več kot na svojo stran dobite obiskovalcev, več jih lahko pretvorite v stranke. Načinov za pridobivanje obiskovalcev je veliko. Za nekatere je potrebno plačati, medtem ko druge lahko pridobite brezplačno.
Obiskovalce lahko na stran pridobite s plačljivim oglaševanjem. Večina lastnikov spletnih strani se odloči za oglaševanje prek sistema AdWords, kjer je s tekstovnimi oglasi mogoče oglaševati v iskalniku Google, s tekstovnimi ali grafičnimi pa tudi na vseh spletnih straneh, ki so vključene v Googlov oglaševalski program. Poleg omenjene platforme je izjemno priljubljeno tudi Facebook oglaševanje.
V drugo, brezplačno skupino pa lahko uvrstimo obiskovalce, ki spletno stran obiščejo prek »organskih« zadetkov v spletnih iskalnikih, pa tiste, ki na spletno stran pridejo neposredno z vpisom povezave v URL vrstico brskalnika ali prek povezave na drugi spletni strani oziroma prek socialnih omrežij. Danes bomo pozornost namenili tistim, ki spletno stran obiščejo prek iskalnika Google, saj je optimizacija spletne strani tesno povezana z vidnostjo spletišča v omenjenem iskalniku.
Kaj je optimizacija spletne strani in kako se je lotiti?
Z izrazom optimizacija spletnih strani običajno ciljamo na optimizacijo za iskalnike, natančneje za iskalnik Google, ki velja za daleč najbolj uporabljen spletni iskalnik na svetu. Cilj spletne optimizacije je izboljšati vidnost med rezultati iskanja. Običajno je glavni cilj, da za izbrane ključne besede pridemo na prvo stran rezultatov. Dejstvo namreč je, da le redkokdo zaide na drugo, tretjo ali katero drugo stran iskanja.
Z optimizacijo spletnih strani se ukvarjajo številni posamezniki in spletne agencije. Kaj točno počnejo, da svojim strankam zagotovijo višje pozicije v spletnem iskalniku? Večina jih najprej poskrbi za razne elemente, ki so neposredno povezani s spletno stranjo (npr. vsebine), nato pa pričnejo izvajati še grajenje povezav. To pomeni, da na drugih spletnih mestih objavljajo vsebine, iz katerih gradijo povezave do spletne strani naročnika. Dobre povezave imajo lahko na uvrstitev ciljne spletne strani izjemno velik učinek.
Vas zanima optimizacija spletne strani, vendar bi se procesa radi lotili kar sami? Sledite naslednjim korakom in kmalu boste lahko opazili, da vašo spletno stran obišče vse več ljudi.
- S pomočjo orodja Keyword Planner ustvarite seznam ključnih besed, za katere želite biti v iskalniku Google uvrščeni na visokih mestih.
- Za vsako ključno besedo ustvarite visoko kakovostno podstran z relevantnimi informacijami za obiskovalce.
- Ključno besedo uporabite v naslovu, v katerem izmed podnaslovov ter sem ter tja tudi v samem jedru vsebine.
- V vsebini uporabljajte tudi tematsko povezane ključne besede. Pri konkurenci preverite, katere besede pridejo v poštev.
- Slike zmanjšajte na ustrezno velikost, jih stisnite (npr. s tinypng.com) ter opremite z ustreznimi »alt« oznakami.
- Poskrbite za kompresijo CSS in JS datotek, prav tako pa tudi za predpomnjenje.
- Priskrbite si hitro in zanesljivo spletno gostovanje, saj je tudi odzivnost spletne strani dejavnik razvrščanja iskalnih rezultatov.
- Na spletni strani poskrbite za pregledno navigacijo in ustvarite kar najboljšo možno uporabniško izkušnjo.
- Aktivno se udejstvujte na forumih, povezanih z vašo dejavnostjo, in sem ter tja delite povezavo do svoje strani.
- Komentirajte prispevke na tujih blogih in v svoje ime vključite povezavo do svojega spletnega mesta.
- Stran vpišite v tematsko povezane spletne imenike.
- Kontaktirajte lastnike blogov in se pozanimajte o možnosti objave članka, v katerem bo povezava do vaše strani.