Ime in znak podjetja, proizvoda ali storitve (ter nekateri drugi elementi) predstavljajo blagovno znamko podjetja oziroma grafični simbol, ki bo to podjetje ali proizvod zastopalo in mu pomagalo graditi prepoznavnost. Da bi si zagotovili unikatnost oziroma edinstvenost znamke, pa je pametna odločitev registracija blagovne znamke. Ta nam zagotavlja osnovo za zaščito in preprečuje, da bi se na trgu pojavili posnemovalci, ki se skušajo okoristiti na račun naše prepoznavnosti. Registracija blagovne znamke je osnova, za katero velja poskrbeti tudi zato, da bi se v prihodnosti izognili ponarejanju.
Kako poteka registracija blagovne znamke? Najprej je seveda treba oblikovati blagovno znamko, torej na podlagi tržnih raziskav in s pomočjo strokovnjakov za marketing določiti tako želeno ime kot logotip oziroma znak znamke. Nato se moramo obrniti na Urad za intelektualno lastnino Republike Slovenije, kjer se najprej pozanimamo o tem, ali je registracija blagovne znamke možna – ali ne uporablja imena, logotipa, slogana in podobno že katero drugo podjetje. V kolikor je vaša registracija možna, se na Uradu za intelektualno lastnino vloži dokumentacijo, ki je potrebna: obrazec za registracijo, seznam izdelkov in storitev vključenih v registracijo, grafično podobo blagovne znamke in seveda potrdilo o plačilu pristojbine.
Registracija blagovne znamke v nasprotju s splošnim prepričanjem ne pomeni izjemno velikega finančnega zalogaja, kajti registracija za deset let znaša od 150 evrov dalje. Seveda je možna tako registracija blagovne znamke zgolj na območju Republike Slovenije kot tudi registracija za področje Evropske unije, za katero skrbi Urad Evropske unije za harmonizacijo notranjega trga, prav tako pa nam Madridski sporazum omogoča, da se odločimo za registracijo na globalnem nivoju, kar trenutno pomeni registracijo za več kot 80 držav, ki so pristopile k sporazumu.
Kdaj se priporoča registracija blagovne znamke? Pravzaprav je ta pomembna za vsako podjetje, ki želi zaščititi posebnost svojih storitev, proizvodov ali korporacije v celoti. Ne glede na to, s čim se ukvarjamo, se nam namreč lahko vedno pripeti, da se najde konkurenčno podjetje, ki bi se lahko okoristilo s ponudbo podobne storitve ali podobnega proizvoda, ki ga potrošnik ne bo mogel ločiti od našega.
Kdaj pa registracija blagovne znamke ne zadostuje in je poleg nje potrebna še registracija patenta? Za to se je nujno odločiti predvsem takrat, kadar ponujamo trgu proizvod, ki velja za nekaj povsem novega, drugačnega, za plod našega znanja in razvoja, s katerim smo prehiteli konkurenco – in seveda ne želimo, da bi konkurenca na podlagi naših dosežkov preprosto pričela z izdelovanjem enakega ali zelo podobnega proizvoda.