Tokrat se bomo posvetili trženjskemu komuniciranju in razdelali 5 orodij, brez katerih v podjetju enostavno ne morete poslovati uspešno. Gre za sklop orodij, ki podjetju pomagajo priti do strank in kupcev ter jih nagovarjati tam, kjer se nahajajo, in v trenutku, ko iščejo določeno rešitev, kakršno ponuja tudi oglaševano podjetje.
In ko beseda nanese na trženje, večina najprej pomisli na oglaševanje. A dejstvo je, da ni vse zgolj v klasičnem oglaševanju, saj je potrebno biti metodičen in analizirati tako trg kot tudi same rezultate oglasnih kampanj ter jih prilagoditi tako, da bodo dale kar najboljše številke.
1. Oglaševanje
Vsekakor moramo pričeti pri oglaševanju. Gre za trženjsko orodje, ki se ga zaveda večina podjetij in ga tudi bolj ali manj spretno izkoriščajo. V teh časih, ko je tehnologija na pohodu in ljudje ogromno časa preživimo na spletu in socialnih omrežij, je jasno, kam se obrniti po naslednjo stranko ali kupca.
Takšno oglaševanje se lahko odvija na spletnih straneh v obliki spletnih pasic ali drugih oglasov, pa denimo z namenskimi blogi, članki. Oglaševanje se izvaja tudi v drugih medijih, kot so tisk, televizija, radio in podobno. A nekaj je jasno, zmaga digitalno, ki je hkrati tudi najbolj merljivo.
2. Neposredno trženje
Neposredno trženje je že od nekdaj sama osnova tega posla. Telefonski studii, ki so namenjeni pospeševanju prodaje, še vedno delujejo in tudi dajejo rezultate. Že res, da niso primerni za vsako branžo, a pri določenih je ta vrsta trženjskega komuniciranja enostavno nepremagljiva.
Sem lahko štejemo tudi poštno oglaševanje, anketiranje na terenu in podobno, saj se tako iz prve roke dobi informacije o odzivih in po potrebi prilagodi kampanjo.
3. Pospeševanje prodaje
Pospeševanje prodaje ni nič novega, a je še vedno tu. Zakaj? Zato, ker deluje. Tako enostavno je. In kaj sploh je pospeševanje prodaje? Gre za način trženjskega komuniciranja, ki daje neposredne in takojšnje rezultate. Denimo obisk trgovine, kjer vam prijazno ponudijo brezplačen košček sira, salame ali kozarček nove pijače na trgu.
Če bo okus pravi in vas bo situacija ujela v trenutku, ko boste »mehki«, bo skorajda zagotovo prišlo do nakupa. Ali pa pomerjanje in testiranje. Preizkusite novo električno kolo in se zaljubite vanj. Kako enostavno in učinkovito, kajne?
4. Odnosi z javnostmi
Temu delu trženjskega komuniciranja lahko rečemo tudi PR. Gre za gostujoče članke v različnih digitalnih in analognih medijih, pa nastopanje, predavanja, brezplačne delavnice, skratka vse, kar sodi pod okrilje promocije in ohranjanje podobe podjetja.
5. Osebna prodaja
Menite, da so ti časi minili? Pa niso. Osebni stik je za marsikoga še vedno tista iskrica, ki ga prepriča v nakup. Ne gre za staromodno razmišljanje, pač pa za pristen stik med kupcem in prodajalcem, razlago in odgovore na morebitna vprašanja.
Pri osebni prodaji lahko gre za stik z enim ali več kupci hkrati. Predstavitev izdelka denimo na kakšnem srečanju ali dogodku, kjer lahko kasneje zainteresirani tudi opravijo nakup. In če so že tam, potem so zagotovo zainteresirani.